Vad är pefekt?


Har precis kommit hem från kungsan. Var ju sådär bra idag, det var rock tema, kom ganska sent men umgicks med några kompisar sen åkte jag hem, tyckte det inte var någon större idé att stanna kvar eftersom allt var slut och att det små regnade...

Kikar runt på bloggar nu och såg att väldigt många skriver om att dom inte tycker dom är vackra. Att dom t.e.x att dom har ful kropp för långa eller för korta, Då tänkte jag att jag kunde skriva lite om mina åsikter kring det här med  vad perfekt är. Ni vet ju själva hur den perfekta kroppen anses se ut, Naturligt stora runda bröst, gullig rund rumpa, fylliga läppar, liten näsa, smal kropp och långt tjockthår. Självklart ser de olika dröm idealerna olika ut i olika länder, t.e.x i Latin Amerika är"snyggt" stor rumpa lite minde bröst och kraftigare ansiktsdrag. I Afrika ska det vara stor rumpa stora bröst och gärna lite mullig. Men om vi nu återgår till Europa där vi bor, Vad är fint och vad är fult?, vad är hett och vad är äckligt?, vad är rätt och vad är fel?. 2000-talet är ett hemskt millenium, alla försöker sträva efter så mycket som möjligt eller rättare sagt så lite som möjligt!. För att bli accepterad måste man ha den där dröm idealen eller vara på god väg till den. Folk svälter sig själva och använder farliga metoder för att bli accepterade. Dom opererar sig och sprytar in botox i läpparna..för aatt bli accepterade av omgivningen. Det man måste göra först och främs är att acceptera sig själv och sin kropp!. För om du inte accepterar dig själv kommer du alldrig någonsin bli nöjd med dig själv.   Ställ dig frågan behöver jag vara som alla andra? Behöver jag plast tuttar för att känna mig levande?. Eller kan man vara nöjd med hur man ser ut? Ordet nöjd är bättre än perfekt för om du är nöjd spelar det ingen roll om du inte är perfekt du är nöjd och har accepterat dig själv och tycker om dig själv. Överviktig och lycklig eller smal och olycklig. Om du är lycklig med dig själv spelar det ingen roll hur du ser ut! och det är det vi alla måste börja tänka på..Varför är jag så olycklig över min kropp?!. Är det för att jag väger 15 kilo mer än mina kompisar?, är det för att jag är 20 cm kortare än alla andra, är det för att jag är för ljus?, för mörk?, för stor näsa?, för stora lår?, STOPP!!!. Bomba dig själv inte med frågor varför du inte är perfekt utan börja tänka på vad du faktiskt tycker om med dig själv!. Fina ögon?, Långa vackra ögonfransar?, Lång och ståtlig?, Kort och smidig?, Jag tycker att alla människor är vackra, det gör jag faktiskt för vi alla är skapade och formade på ett unikt och speciellt sätt. Det finns alltid något på den andra som man vill ha, och det finns alltid något vackert som någon vill ha som du har!. Jag är själv absolut inte smal, Kanske nu i det här inlägget så tror ni kanske att jag är superdupernöjd med mig själv och har självförtroendet på topp? nejnej, jag har saker som jag också vill ändra på mig själv och jag jobbar med det och vet att jag kommer komma fram till mitt mål i sinnom tid. Jag har har varit jätte deprimerad över mig själv förut och velat ta livet av mig för att jag tyckte att alla andra var så mycket finare än mig. När jag var liten ville jag vara vit och ha liten rumpa och mindre näsa. Alla andra i min klass var vita och hade blondt hår och jag var den ända afrikanen i klassen, Men det var länge sen och sen dess har jag jobbat med mig själv. För ungefär ett år sedan skrev jag på min spegel med stor text DU ÄR VACKER och skrev ut massa punkter med det jag tyckte var fint på mig själv. Så varje gång jag vaknar och kollar mig i spegeln bemöts jag av en posetiv kommentar, Och jag små lee varje gång jag ser texten och känner mig bra, testa det!. Det är det bästa som finns att få en posetiv kommentar Om du inte t.e.x är nöjd med din vikt och vill gå ner ett par kilon sätt upp små mål som du vet att du klarar av skriv inte ner  ritblocket direkt att du vill gå ner 15 kilo. Utan ta 5 kilon i taget och om du tränar hårt men hälosamt kommer du se att du klarar av det där hur lätt som hälst, Så gör jag och jag väger mig en gång i månaden och ser hur jag bara går ner kilo för kilo. Väg dig absolut inte varje vecka för då kommer du bara bli besviken. Du kan inte förvänta dig att du ska gå ner 15 kilo på en månad, hur lång tid tog det för a´dig att gå upp dom där kilona? 1 år?, precis då kan det inte gå med turbo fart att gå ner på så kort tid. Som sagt ta lite itaget och se hur du gör framsteg!, När du uppnår dina små mål kommer du känna dig mycket bättre, folk kommer kommentera dig posetivt och peppa dig.
Jag tycker att jag är unik, även fast jag vägen för mycket, eller för att jag har stor rumpa. Jag är en perfekt blandning av mina vackra föräldrar och ingen är som jag. Jag är inte perfekt MEN jag är defenetivt vacker och kommer alltid att vara det!. Jag är helt normal och jag älskar att älska mig själv!

Jag är ingen doktor som ska sätta utt vad som är vad. Utan det här är mina åsikter och tankar och ni får tolka det hur ni vill. Men jag hoppas att jag har hjälpt er på något sätt.
Remeber you are beautiful hunny!

// Baby


Kommentarer
Postat av: - H*

- INGENTING/INGEN ÄR PERFEKT!

2009-08-14 @ 01:11:56
URL: http://finest.se/hodamerei
Postat av: Fia

Usch vilken hemsk bild på den smala tjejen!!! Vi alla är unika och borde vara nöjda med det vi har!!

2009-08-14 @ 10:02:46
URL: http://fiavin.blogg.se/
Postat av: elina

bra skrivet, verkligen! :)

2009-08-14 @ 10:42:43
URL: http://elinanilssoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0