Älskvärdmat som går på några sekunder

Denna maträtt åt jag första gången hos Louise en barndomskompis, och det är en av mina favoritmaträtter! så Louise om du ser det här hälsa mamma susanne och tacka för receptet!

Det du behöver är..

2 st arla saffran & tomat creme fresh
2-3 paket Bacon/kalkonbacon
Pasta/ris

Jag tycker att denna rätt är godast med ris men pasta går lika bra.

Börja med att koka ris eller pasta. Skär sedan baconet (eller som jag brukar köpa kalkonbacon eftersom jag inte äter gris)
och stek det tills det blir lite krispigt. Häll i creme freshen och blanda det med bacone. Skär lite sallad, ta fram en tallrik lägg upp maten och häll upp et glas med iskall mjölk och njut! sådär ja det va inte så svårt eller hur?, kan lägga upp en bild i morgon på när jag har lagat det



Saffran och tomat creme fresh (eller som på bilden créme fraiche -,-)
Så ni vet hur den ser ut



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0