Tänk om?...

Dom senaste veckorna har jag gått runt och pratat med kompisarna om hur det skulle vara med en bebis. Har total hakat upp mig på det där. Tänk er en luten mini me av mig fast med ljust lockigt hår och blåa ögon åååh. Blir helt tokigt. Men såklart är det jobbigt med barn. Man spyr i 9 månader sen måste man amma och torka deras rumpor dagarna långa. Men hmmm tänk om?..


Mitt och cristianos barn?..
Vad är det där för kroknäsa..


Haha och nu ska jag lägga upp en sak som ni inte trodde att jag skulle göra

 
Att försöka bli gravid

Vill man göra det enkelt för sig så slänger man bara p-piller, kondom eller vad det nu kan vara för preventivmedel man använder och låter naturen ha sin gilla gång. Är man ett kontrollfreak så kanske man tar upp temperaturkurvor och använder ägglossningstest (ÄL-test) för att se när och om man har ägglossning. Att veta när man har ägglossning (ÄL) är givetvis en fördel för att kunna pricka in rätt. Annars är den allmänna rekommendationen att ha samlag varannan till var tredje dag.

Allmänna råd

  • Använd inte preventivmedel.
  • Försök pricka in ÄL som infaller ca 14 dagar innan mens. Kan vara svårt att veta om man har oregelbundna menstruationscykler.
  • Undvik även att använda glidmedel. På senare tid har det visat sig att även Klick kan ha negativ effekt.
  • Undvik att använda Ipren och andra läkemedel som innehåller Ibuprofen. Alvedon är ett bra alternativ.
  • Undvik att använda Kan Jang eller andra örtblandingar eftersom en del örter kan orsaka missfall.
  • Låt inte mannen ta varma bad, vilket kan göra spermierna slöa.





  • Låt oss börja förökningen!!!!

    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0