Chailatte på vägen.

Gör som jag egen chailatte super gott!



Ingredienser
1 st
2 dl vatten
1 bit färsk eller torkad ingefära
1 bit kanelstång
4 kardemummakänor
1-2 tsk svart te
1 dl mjölk Grädde!
2 tsk strösocker

Gör så här
Sjud vattnet och kryddorna i en kastrull och sätt på locket i ca 5 min. Tillsätt teet och låt de dra i ca 5 min.
Värm mjölken försiktigt och vispa mjölken tills det blir skummigt. sila teet och häll i ett glas och häll på mjölken sen.För att göra det lite extra gott strö over lite kanel på mjölkskummet.
Voila! sen är det bara att dricka och njuta.
Man kan ju annars bara köpa färdig blandat chai te och sen bara skumma mjölk.


Jag ska iaf ta grädde i mitt idag, lite lyx kan man ju unna sig. Right?

Ciaao // baby

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0