Hemma-spa-dag?

Ikväll tänkte jag ha en liten hemma kväll för mig själv och bara sköta om mig själv det låter väl skönt. Perfekt på en söndag efter en hård helg!. Gör som jag..



Hårinpackning för torrt hår:
1 avocado den ska vara övermogen
1 dl olivolja
40 droppar sandelträolja

Ta fram en skål mosa ihop allting tillsammans.Kräma in det i ditt hår (ditt hår ska vara torrt!) och knyt sedan en plastpåse över. Ju längre du har inpackningen desto bättre är det. Jag brukar ha den i 40 min. Den här inpackningen tar bort mjäll dessutom!. Hårbotten kan kännas ganska fettig men det går över efter någon dag.


Ansiktsmask:

1 avocado
1 msk olja, Hälst tistel
Blanda allting, Innan du läggen på masken ska ditt ansikte vara rengjort.
Ju längre du har masken desto bättre.


Ingredienser till hemmagjort fotbad


1 ½ msk salt
1 msk honung
Vatten
Olivolja
En bra fotfil

Häll vatten i en bunke där dina fötter ska vara, vattnet ska vara 39-40°.
Häll sedan i saltet, olivoljan och honungen i vattnet.
Efter ungefär 15 minuter med fötterna i vattnet använd en fotfil och fila fötterna för att ta bort de döda hudcellerna. Smörj in fötterna med en fotlotion. Dina fötter kommer vara super mjuka och lena!.

Nu när ni redan har gjort allt annat kan ni lika gärna göra ett eget ansiktvatten!.

En sprayflaska att ha ansiktsvattnet i.
Det finns att köpa på H&M eller kicks för 20kr +

Gurka.
Om du har en mixer hemma så är det de enklaste sättet.
Gurkan ska mixas tills det blir gurksaft.
Efter du har mixat gurkan ska du sila den så det inte är massa klumpar i vattnet.
Gurka är jätte bra för huden både till torr och fet hy. Den lindrar irriterad hud och solbränd hud.
Gurka gör också huden fastare.

Grönt te.
Spelar inte så stor roll vilket märke du tar.
Grönt te är jätte bra för huden, det är nyttigt och bra för fettförbränning.
Koka upp grönt te. Låt det svalna och blanda sedan i gurkvattnet.
När allt är klart så är det bara att hälla upp allt i sprayflaskan och ställa in det i kylen.
Använd det morgon och kväll då kommer din hy bli må jätte bra :)


Hoppas ni har användning av mina tips.
Pussar // Baby


Kommentarer
Postat av: sofia

ååh, ska nog prova nåt av det här någon gång, lät jättemysigt! :)

2009-09-27 @ 17:23:08
URL: http://softilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0