Party make up by Jande

Är så himla trött vaknade nyss. Vist att jag skulle somna efter skolan!. Vi läser om Hitler i skolan och om 2VK, tycer det är skit intressant. Inte för att jga gillar snubben men han är intressant att läsa om. Är jag konstig som tycker det?. Tror nog jag skulle vara det första han skulle döda. En svart med judiskt blod i sig..Hmm. Mashalla att jag inte levde på den tiden i Tyskland.

Ser framimot helgen för jag har fullt planerat. På fredagen ska jag till en kompis som fyllt 18. På lördagen ska jag åka hem till en kompis som har fått en ny lägenhet och på söndag ska jag ut med ett par tjejer!.
Men vad ska man ha på sig när det är fest och hur ska man fixa sig.

Idag ska jag visa er hur jag gör min typiska "festsminkning". I hope you like it!

1. Clean Face!. Tvättar ansiktet och tar bort gamla sminkrester.
Tar consealer runt ögonen under och på ögonlocket,
Tar också runt näsvingarna och lite runt munnen.




2. Puder måttligt inte för mycket!. Jag använder mig av make up stores mineralpuder.
Bra för huden.



3. Rouge. Jag använder mig av en mjukrosa färg.
Börjar ungefär 2cm från näsvingen och slutar 2 cm från hårfästet.




4. Mascara. Gillar långa vackra ögonfransar.
Inte för mycket eftersom jag ska ha en mörk ögonskugga. Så det inte blir för hårt.




5. Ögonbryn.



6. Ögonskugga. Börjar med att måla hel ögonlocket med en vit/silvrig ögonskugga.
Ända upp till ögonbrynet.



7. Lägger sedan en svart/mörkgrå ögonskugga
 en bit nedanför ögonbrynet och sedan hela ögonlocket



8. Lägger sedan dip-liner och eyeliner inne i ögat..om ni fattar..


9. Läppar. Jag använder maxfactor 2-steps.
Ett tattuerande läppglans som är lite röd rosa



10. Done! Resultat!



Vad tycks?. Är jag helt ute och cycklar med sminkningen eller var den grym?
Leave a comment

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0