IM BACK SWEDEN

Jag vaknade ungefär för någon timme sedan, det första jag gjorde när jag kom hem igår natt var att dränka mig med svensk mjölk!, fyfan vad jag har saknat mjölk. Såklart pussade jga sönder min älskade katter som var helt ivriga att vi var hemma. Självklart hade dom inte varit ensamma, morfar och moster hälsade på dom och gav dom mat varje dag =).

Jag har massvis med foton från underbara Rhodos, kan ju inte såklart lägga in alla...
Jag har skrivit ner dag för dag vad vi gjorde i Rhodos så det skulle bli lätttare att skriva in här på bloggen.
Sooo here we go.

Dag 1.
Vi Landade ungefär klockan 9 lokal tid i Rhodos. Bussen från flygplatsen till hotellet tog ungefär 20 minuter. Vi bodde på hotel La Vita. Ett mycket charmigt 4 stjärnigt hotel. Skit fint. Vi chekade in i hotellet, bytte om och gick runt i staden.
Vi gick förbi massor av clubbar. Det var en jääääätte lång gata med bara clubbar och alla var som galna. Vi åt på ett jättte gulligt grekiskt gatukök. Gyros blev min favorit just där. Det är som kebab fast på grekiskt vis.


Byebye sweden                                                Flygplans mat. 80 kr...my ass

Älskade Pitta Gyros


Dag 2
Vi vaknade runt 8 på morgonen och åt frukost. Vi åt frukost på hotellet, jätte god frukost med massot av frukter, Juice, bakverk, pankakor mfl.
Vi bytte om till badkläder och bestämde oss för att bada. Hotellet låg mitt i stan och stranden 20 meter från hotellet. Vi solade och badade länge och njöt. efter det gick vi runt i stan och kollade lite på kläder och smycken mm. Sen gick vi och åt. Vattnet var jätte vakert den var sten strand så man såg klart ner till botten. Och vattnet var alldelles turkost.


Dag 3
Vi Vaknade tidigt och åt frukost. Sen bestämde vi oss för attt gå till en annan strand. Det skulle vara mer vågor där. Där kunde man t.e.x åka vattenscoter mm. Vi frågade en snubbe i receptionen hur lång tid sen skulle ta att gå.10 minuter sa han Perfekt!..Vi var framme efter 50 minuter....Greker och Gambianer har trotts allt likheter...Vi var där länge sen tog vi en buss hem för allldrig att jag skulle gå i 35 graders värme i 50 minuter. Heeell too theee nooo!. Bussen hade en skiit skööön AC!!.
 Vi gick hem fixade, duschade, allt sen gick vi ut för att ta en drink

På vägen till stranden far far away..                                                                             Fanta äpple..Ymmiie!!

Mammas, Min, Och Brorsans Drinkar. Min var godast Den hette Grasshopper. Inte så frästande namn men drinker var.

Dag 4
Vi sov ut länge. Mamma mådde inte så bra. Vi gick till "Gammla Stan". Vi skulle kolla på bådresor, Mamma ville
åka någon slags båttur. Men det blev inte av den dagen. Vi gick runt och i gamla stan var det en ringmur. Ni vet som i visby?. Jätte vacker. Förr i tiden vile väll grekerna hålla koll på turkarna...Eftersom man kunde se turkiet från Rhodos. Det låg 18 km där ifrån. Vi satte oss på en stoor båt som var en bar/resturang vi satt där och åt och myste.


Gin tonic

Utsikt från vårat rum.                                                                           Vi är en sjuk familj...

Övergångsställe...??!!

Dag 5
Vi sov ut länge igen. Jag och brorsan gick till ett internet café, Det tog oss en halvtimme att hitta. Vi märkte senare på kvällen att det fans datorer på hotellet och att vi hade gått förbi flera stycken när vi letade...Efter det gick vi till en underbar grekisk resturang som heter La Casa. Super mysigt och skiit god mat.


Dag 6
Vi åt frukost på hotellet. Och sedan tog vi en buss till vääärldens finaste strand Kalithea. Har tyvär tyvär inte så bra bilder där ifrån. Men jag har aldrig sätt en så fin strand. Det var klippor och vattnet var helt klart och när vi snorklade känndes det som om man var i paradiset.
Efter att ha varit där många timmar åkte vi hem och åt middag på hotellet.
Sen gick vi runt bland clubbarna..Vi tog en drink och hade det trevligt.



PARTYY TIIMEE.

Min och brors drinkar. Jag tog en Pina colada. Och brorsan tog en sex on the beach =D

Dag 7.
Vi köpte de sista sakerna. SPRIIT OCH LIMPOR..iaf. Vi var tvugna att cheka ut 12 på morgonen. Bussen kom 8 på kvällen. Vi gick till gammla stan och tog en timmes båttur bara för att göra att tiden skulle gå snabbare..Vi åt glass och sen var det Sverige som gällde.

Jag rekomenderar veeerkligen Rhodos för alla ungdommar. Det är inte särskillt många gammlingar. Det är sjuuukt grymma clubbar. Nästa år blir det jag och tjejerna som åker själva.

PS:

VIIILKAAA SNYGGA KILLAAAAARRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Och tack Sara för att du inte lät min blogg dö ut.
Puss på er alla // Baby

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0