Mat är en passion

Hello, igår hade vi sjukt kul och Jande beskrev ju det mesta som hände fast en del detaljer håller vi hemligt, tror jag haha. Jag var vaken tidigare idag men somnade om efter att ha tittat på Tyra Banks Show och Top Model. Jag kan inte förstå hur vuxna kvinnor kan vara sådär smala och trivas med det om de har hårdbantat hela deras liv. En del folk kan proppa i sig vad som helst utan att gå upp i vikt och om det är så de haft det så kan jag förstå att dem. Men jag är en person som gillar att njuta av livet och det vi äter är en stor del av vårat liv. Alltså tycker jag att det är viktigt att äta sånt man tycker om och strunta i vad andra säger. Om man äter så mycket att man blir överviktig men ändå älskar sin kropp, så ser jag inget fel med det. Men om man är sockerberoende och hatar sin överviktiga kropp tycker jag att det är lite synd att någons matvanor lett till den situationen. Jag kanske får skylla mig själv i framtiden, men jag är bara 16 år och tänker inte sitta och tänka, varje gång jag ska äta, "åh, borde jag verkligen äta det här?", "undrar hur mycket fett det är i de här?". Självklart varierar jag och äter supernyttigt ibland, för man mår faktiskt bra av att vara hälsosam, men då ska man inte bli helt besatt och alltid käka sallader och dricka bubbelvatten! Jag föredrar cola framför juice, kakor framför mackor och smakrik god mat framför fettsnål mat.

Ha det bäst och glöm inte att äta! Puss / Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0