Ett av det godaste som finns i världen.


Nu ska jag och min tvilling baka chokladrullar. Guuuud vad gott det är.
Det är jätte enkelt också!
Självklart ska ni få receptet! :)



Ingredienser

Ca 20 skivor.
1 dl matlagningsgrädde
150 g mörk choklad, jag brukar ta med 50 % kakao
Rivet skal av 1/2 citron
1 1/2 dl hackade torkade aprikoser eller fikon, eller andra torkade frukter själv brukar jag ta torkad kiwi
1 1/2 dl hassel-,cashew- eller valnötter
1/2 dl rostade, salta solrosskärnor.

Gör så här
Koka upp grädden i en kastrull och ta den från värmen. Bryt chokladen i bitar. Rör ner den i grädden och låt smälta. Blanda ner citronskal, frukt, nötter och frön. Klicka ut blandningen på plastfilm. Forma den till två längder à 15 cm. Låt stelna i kyl, minst 4 tim. Pudra ev över kakao och skär längderna i skivor med en vass kniv.

Ni måste testa!
Pussar // Baby

Ps:

Var inte Saras inlägg lite gulligt. Blev glatt överraskad :) puss på sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0