Fredag.. wohoo?..

AAATCHOO.. Jaa jag är förkyld..på en fredag!. Skit bra.
Det är inte specieelt fint väder ute heller. Suck vad livet kan vara tråkigt ibland.
Igår åkte jag till Sätra för att träffa några kompisar. Vi gjorde inte något speciellt bara umgicks, men som vanligt skulle vi diskutera Michael Jackson (R.I.P) och rasism, men igår kom ett nytt samtalsämne upp... 2Pac om han var död eller om han levde..diskussionen pågick väääldigt länge. runt 11 åkte vi till Lilje för att äta, Sen var det hem som gällde. Jag var skit kissnödig och trött.
Idag blir det nog gamla vanliga gänget igen kanske går på någon fest eller nåt,t we'll see.
By the way det är bara 13 dagar kvar tills jag åker till Rhodos!! :)

När jag var lite yngre brukade min mamma göra chai-te, jag tyckte det var jätte gott. Men något som är ännu godare är ju Chai-latte. Eller hur?. Tänkte skriva receptet, en av anledningarna är att en av mina tjejkompisar, Sara, Har velat ha receptet ganska länge. Hon är ett stort fan av Chai latte..Så här har du Sara :D. För er som inte vet är Chai latte te med mjölk. (Latte betyder mjölk).



Ingredienser
1 st

2 dl vatten
1 bit färsk eller torkad ingefära
1 bit kanelstång
4 kardemummakänor
1-2 tsk svart te
1 dl mjölk
2 tsk strösocker

Gör så här
Sjud vattnet och kryddorna i en kastrull och sätt på locket i ca 5 min. Tillsätt teet och låt de dra i ca 5 min.
Värm mjölken försiktigt och vispa mjölken tills det blir skummigt. sila teet och häll i ett glas och häll på mjölken sen.För att göra det lite extra gott strö over lite kanel på mjölkskummet.
Voila! sen är det bara att dricka och njuta.
Man kan ju annars bara köpa färdig blandat chai te och sen bara skumma mjölk.



Ciaao // baby


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0