In My Neighbourhood..

Är hemma nu från skolan.
Sköönt. Ska dra iväg till Dorra om några minuter.
Ska ta något att käka sen drar jag till stationen. Jag har varit sugen på smoothie hela dagen tror nog jag ska göra det ikväll när jag kommer hem mhmmm choklad/blåbär smoothie låter inte det gott?. Man kan ju inprincip göra smoothie av vad som hällst. detär ju bra att mixtra lite med vad man har hemme. Eller hur?. 


Banansmoothie på solhavre

Till 1 portion behöver du:
1 banan
3 dl solhavre
2 tsk brun farin
1 krm mald kanel

Skala bananen och skär den i bitar. Mixa alla ingredienser till en slät konsistens. Servera genast.

Midnattssol

Uteslut banan och kanel från receptet ovan.
Tillsätt 2 msk mjölkfri vaniljglass och 1 1/2  dl frysta hjortron.

Cool choklad

Uteslut banan och kanel.
Tillsätt 2 msk mjölkfri chokladglass, 2 msk kakao och 2 msk florsocker med jordgubbssmak.

Källa: Ica.se




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0