Till en älskad man i mitt liv

Ken ring - pappa


Du lät mig inte andas. Du ströp mig med din ilska. Mitt hjärta var sprucket och jag kunde inte laga den. Du tog bitar av mitt hjärta du la dom längst in i ditt minne. Du skulle aldrig släppa mig fri. Mörker hade du i ditt hjärta och du la skugga över oss. Du sa att du älskade mig och jag vet att du gör det. Dina vackra ögon blev tomma av allt hat du hade innom dig. Du lät mig inte andas. Du fick mig att sluta kämpa. Du fick mig att än idag inte förstå varför?. Vad var det som hände
pappa. Varför kan du inte ge oss en chans?. Mina tårar rinner för dig pappa och floden jag har skapat börjar rinna ut i sanden. Snart har chansen förts bort med vinden och främlingar det är vad vi kommer vara. Främlingar pappa. Jag vet att jag inte är den du vill att jag ska vara. Hur ska jag få tillbaka dig?. Du gjorde mig vilsen. Jag förstår inte. Varför?. Du slet sönder våran familj med dina händer. Du skadade oss och nu vill du att vi ska be om förlåtelse. Jag förstår mig inte på dig, vem är du?. Pappa jag ber böner varje dag att du ska förstå, att du ska bli frisk från allt ditt hat. Du gjorde oss illa, allt mörker du la över våra huvuden, alla hårda ord mot oss. Är du stolt över vad du har gjort?. Det är upp till Gud snart att visa dig rätt och fel det är upp till han att visa dig vägen vart du ska gå. Kom ihåg att jag är din dotter och hur mycket du än skadar oss kommer jag alltid vara det. Jag ska ta allt hat du gav mig och omvandla det till styrka, styrka som jag ska hjälpa Min familj med jag ska bygga upp det du rev ner. Jag ska få oss på ben igen jag ska få oss att le. Jag tar det förflutna i mina händer och jag vet att gud kommer hjälpa mig, för nu har det gått en lång tid och det är dags att resa sig efter kriget och hålla huvudet högt. Det är dags att läkas och gå vidare nu pappa.

//Forgotten daughter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0